Välkommen att ansöka om plats på Mariaskolan!

Vi är Mariaskolan
- en förskola, ett fritidshem och en grundskola (åk 1-9) med förskoleklass.

Vår inriktning för barn och tonåringar kan sammanfattas i tre huvudlinjer:

1) Kunskaper

2) Inflytande

3) Personlig utveckling

Årligen har Mariaskolan ett informationsmöte för dig som står i vår kö, men också för dig som vill veta mer om vår verksamhet.

Ställ dina barn i kö så tidigt som möjligt. Du kan alltid ändra vilket år och i vilken verksamhet du vill att barnet/barnen ska börja, ursprungligt ködatum följer alltid barnet oavsett ändringar.

Via länken här nedan kan du ansöka om plats för ditt barn. I ansökan är det extra viktigt att du:

• Tänker på att fylla i ett telefonnummer som det går att nå dig på under dagtid samt uppdaterar kontaktinformation på formuläret om du skulle ändra telefonnummer i framtiden.

• Är noga med att fylla i det år som du vill att barnet ska börja och i vilken verksamhet.

Exempel: ”Klass 1, 2016” betyder att när vi eventuellt tar in nya elever till klass 1 hösten 2016 kommer vi att kontakta er.
Om ni inte kommer in då måste ni uppdatera manuellt ansökningen för att visa att ni även är intresserade av en plats i
klass 2, 2017 osv.

Antagningsregler

Generell regel - Kötiden avgör när du erbjuds plats.

Har du redan barn i verksamheten får dina andra

barn som står i kö syskonförtur.

Förskolan (1-5 åringar)

Varje år börjar 6-12 barn på vår förskola och antagningen

baseras på kötiden.

Antagning till förskoleklass

Barn som har gått på Mariaskolans förskola har automatiskt

rätt till skolplats i förskoleklassen.

Antagning till klass 1 – 9

Antagning till klass 1-9 sker endast då platser blir lediga på

grund av att nuvarande elever byter skola. Mariaskolan

brukar ta emot 1-3 nya elever årligen och då oftast syskonförturer.

Vad som händer efter att du fyllt i ansökan

När du fyllt i ansökan kommer du få ett id-nummer för din köplats skickat till din mejl. Om du vill uppdatera din kontaktinformation klickar du på länken här nedan och sen "logga in". Ditt lösenord är då det nummer du fick på mejlen och därefter kan du uppdatera din information utan att din köplats förändras.

​

Mer information kring skolkön får du på telefon 0721-589010, skicka sms eller mejla till info@mariaskolan.net

Mer information kring förskolekön får du via epost: ansokan-forskola@mariaskolan.net

Välkommen till Mariaskolan!